Jäsenyys

Viljelijä ei voi luovuttaa palstaa/palstan hallintaa eteenpäin. Jos viljely päättyy, viljelijä irtisanoo vuokrasopimuksen ja yhdistys hoitaa vapautuneen palstan vuokraamisen.

Yhdellä kotitaloudella voi olla Helsingissä vain yksi viljelypalsta.

Jos vuokrasopimuksen tehneen viljelijän kanssa viljelee samaa palstaa joku muu, hänen on mahdollista tehdä kanssaviljelijäsopimus. Tätä varten lähetät sähköpostin yhdistyksen sähköpostiin, odotat vastausviestiä, jonka jälkeen maksat yhdistyksen jäsenmaksun ja sinut merkitään rekisteriin kanssaviljelijänä. Kanssaviljelijyys antaa mm. äänioikeuden yhdistyksen vuosikokouksessa. Yhdistyksellä on myös käytäntö, että kahden vuoden jälkeen kanssaviljelijälle voidaan pyynnöstä siirtää palstan vuokrasopimus. Tämä käytäntö on ollut hyödyksi mm. silloin, jos palstaa viljelee useampi henkilö ja päävuokralainen muuttaa muualle. Vuokrasopimuksessa voi silti olla aina vain yksi henkilö vuokralaisena kerrallaan.